Codipack Group uit Olen heeft zonet 1 miljoen euro geïnvesteerd in een nieuw software pakket om klaar te zijn voor de toekomst.

Elk groeiend bedrijf loopt op bepaalde momenten tegen haar limieten aan. Dan is het tijd om een volgende fase in te gaan, zodat je weer ruimte krijgt om op een vlotte manier verder te groeien. Als je dat niet doet, dan vlot het niet.

Sinds 30 jaar groeit Codipack Group, jaar na jaar. Als je je limieten bereikt als groeiend bedrijf, dan is het tijd om te investeren, zodat je ruimte creëert om verder te groeien. Codipack Group was aan deze fase aangekomen en heeft belangrijke beslissingen genomen om de toekomst te vrijwaren.

'We gebruikten al een CRM systeem en een ERP pakket, maar die waren intussen erg verouderd. Je bouwt door de jaren heen verschillende systemen naast mekaar die beginnen dan ook naast mekaar te leven. En we liepen echt tegen onze limieten aan', vertelt Chris Bel, IT manager bij Codipack Group.

'Momenteel groeien we als bedrijf naar een data-driven organisatie. Digitalisering staat hoog op de agenda.'

Totaaloplossing

Codipack Group is op zoek gegaan naar een totaaloplossing, want als totaalspecialist in codeer & etiketteertoepassingen waaronder hardware, software, supplies, IT-ondersteuning tot zelfs herstellingen en support, moet het bedrijf alle informatie zoveel mogelijk stroomlijnen.

Uiteraard bovenaan het boodschappenlijstje: ervoor zorgen dat alle data vlot door alle departementen heen stroomt. Dat was bij deze ook meteen de grootste uitdaging.

Codipack koos voor het volledige aanbod van Microsoft Dynamics 365 volledig in de Cloud.

Waarom? 'Dynamics 365 is ontwikkeld om mee te groeien met een bedrijf, en dit was ook voor Codipack een vereiste. Samen met hen vonden we de juiste weg om de verschillende softwarepakketten in te richten, en hierbij marge te laten voor toekomstige groei en upscaling van de productieprocessen.', legt Walter Imberechts, Managing Director van Codipack Group uit.

'De durf om te veranderen'

'Bij Codipack Group hebben we de durf om te veranderen, toch brengt dit natuurlijk een omwenteling in een jarenlange werkwijze. Zo'n impactvolle IT-projecten draaien altijd om verandering.

Bovendien neemt het tijd om met deze nieuwe XCRM - die gekoppeld is aan onze ERP Business Central - efficiënt te leren werken. En heeft zo'n programma in het begin altijd wat problemen die moeten worden opgelost.

Het einde van die fase is nu in zicht zodat we echt de vruchten kunnen plukken van deze belangrijke investering in de toekomst', vult Walter Imberechts aan.

Codipack Group werkte voor dit project samen met Norriq.

Over Codipack Group

In de Benelux is Codipack Group een toonaangevende speler. Codipack Group bestaat 31 jaar en heeft vestigingen in België en Nederland.

Met 5 volautomatische productielijnen, maakt Codipack miljoenen etiketten op jaarbasis en levert het systemen om te coderen en te labelen, met bijbehorende mobiele oplossingen en software.

Codipack heeft meer dan 5000 klanten, zowel kleine als grote: van de kaashandel om de hoek tot de multinational.  Beelden Sofie Andries/NNieuws.
Meer info over Codipack Group: www.codipack.com
Meer info over dit project: https://www.norriq.be/cases/codipack